súčasť obchodných podmienok internetového obchodu www.eshop.woodcote.sk
I. Základné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok internetového obchodu www.eshop.woodcote.sk a upravuje v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka rozsah, spôsob a základné podmienky reklamácie vád tovaru kupujúcim-spotrebiteľom. Na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa tento reklamačný poriadok výslovne nevzťahuje. V prípade kupujúceho - spotrebiteľa (ďalej len „kupujúci“) sa použijú okrem tohto reklamačného poriadku tiež ustanovenia zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom a účinnom znení a ustanovenia § 1811 a nasl. občianskeho zákonníka.
Úprava práv a povinnosti kupujúceho sa delí na všeobecnú a osobitnú časť. Nižšie uvedená všeobecná úprava práv a povinností kupujúceho sa použije namiesto nižšie uvedenej úpravy osobitná, iba ak osobitná úprava práv a povinností kupujúceho určitú záležitosť neupravuje. v prípade kupujúceho prednostne použije nižšie uvedená osobitná úprava.
Reklamačný poriadok upravuje reklamácie vád, ktoré sa na tovare dodanom kupujúcemu vyskytnú v záručnej dobe, a to z dôvodu vadného plnenia (napr. vady pri prevzatí av rámci záruky 24 mesiacov) alebo v rámci záruky za akosť (napr. predĺžená záruka ).
Uplatnenie reklamácie
Reklamáciu je možné uplatniť na adrese Vajnorská 135, 831 04 Bratislava u pracovníka oprávneného na prijímanie reklamácií po celú otváraciu dobu, ktorá je od 7:30 do 16 v pracovné dni, a to pokiaľ možno súčasne s odovzdaním vadného tovaru predávajúcemu, alebo odoslaním tovar na vyššie uvedenú adresu.
K reklamovanému tovaru je vhodné priložiť čitateľnú kópiu dokladu o nákupe – faktúru či treba kúpu preukázať iným spôsobom, a ďalej popísať závadu, príp. zvoliť spôsob vybavenia reklamácie.
Náklady reklamácie
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou. Ak kupujúci neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu, súd právo neprizná, pokiaľ predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
Náhrada škody
Právo z vadného plnenia nevylučuje právo na náhradu škody; čo však možno dosiahnuť uplatnením práva z vadného plnenia, toho sa nemožno domáhať z iného právneho dôvodu.
II. Všeobecná úprava práv kupujúceho z chybného plnenia a zo záruky za akosť
Vec má vadu, pokiaľ nie je odovzdaná kupujúcemu v dohodnutom množstve, akosti a prevedení. Ak nie sú akosť a prevedenie dohodnuté, plní predávajúci v akosti a prevedení vhodných na účel viditeľný zo zmluvy, inak na účel obvyklý. Pri určení kvality alebo vykonania podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy musí vec akosťou alebo vykonaním zodpovedať vzorke alebo predlohe. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci. Za vadu sa považujú aj vady v dokladoch nutných na užívanie veci.
Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
Pri predčasnom plnení môže predávajúci odstrániť vady do doby určenej na odovzdanie veci. Výkonom svojho práva nesmie spôsobiť neprimerané ťažkosti alebo výdavky. Právo kupujúceho na náhradu škody tým nie je dotknuté. To isté platí pre vady dokladov.
Kupujúci nemá práva z chybného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci uistil výslovne, že vec je bez vád, alebo ak zastrel vadu ľstivo.
Kupujúci vec prezrie čo najskôr po prechode nebezpečenstva na veci a presvedčí sa o tom, že jej obal je neporušený/nepoškodený a je dodaný v objednanom množstve.
Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo
a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci,
b) na odstránenie chyby opravou veci
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstráni predávajúci vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať miesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak nezvolí kupujúci svoje právo včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má kupujúci právo
a) na odstránenie vady, alebo
b) na primeranú zľavu z kúpnej ceny
Kým kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; voľba nesmie spôsobiť kupujúcemu neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.
Do odstránenia vady nemusí kupujúci platiť časť kúpnej ceny odhadom primerane zodpovedajúcou jeho právu na zľavu.
Pri dodaní novej veci vráti kupujúci predávajúcemu na jeho náklady vec pôvodne dodanú.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vrátiť vec v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí,
a) ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci,
b) ak kupujúci použil vec ešte pred objavením chyby,
c) ak nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
d) ak predal kupujúci vec ešte pred objavením vady, ak ju spotreboval, alebo ak pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.
Ak kupujúci neoznámil vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy.
Ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci. Na tieto účinky súd prihliadne len na námietku predávajúceho, že vada nebola včas oznámená. Predávajúci však nemá právo na námietku, ak je vada dôsledkom skutočnosti, o ktorej predávajúci v čase odovzdania veci vedel, alebo musel vedieť.
Záruka za kvalitu
Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si uchová obvyklé vlastnosti. Rovnaké účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka za akosť môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci.
Pri poskytnutí záruky za akosť záručná doba beží od odovzdania veci kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dôjdenia veci do miesta určenia. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky niekto iný ako predávajúci, beží záručná doba až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby súčinnosť.
>Kupujúci nemá právo zo záruky za akosť, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na kupujúceho vonkajšiu udalosť. To neplatí, ak spôsobil vadu predávajúci.
III. Špeciálna úprava kvality pri prevzatí
Akosť pri prevzatí
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal,
a) má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
b) sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa
c) vec zodpovedá kvalite alebo vykonaniu dohodnutej vzorky alebo predlohe, ak bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy
d) je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
e) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.
IV. Osobitná úprava práv z chybného plnenia
Ak to pripúšťa povaha kúpy, má kupujúci právo, aby bola vec pred ním prekontrolovaná alebo aby boli predvedené jej funkcie.
Ak má vec vadu, ktorá nebráni užívať vec na určený účel, možno ju predať len za nižšiu cenu, než je obvyklá cena bezchybnej veci. Predávajúci kupujúceho upozorní, že vec má vadu a o akú vadu sa jedná, ak to nie je zrejmé už z povahy predaja.
Záručný list
Ak o to kupujúci požiada, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia. Predávajúci má povinnosti z vadného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z vadného plnenia výrobcu. Ak je to potrebné, vysvetlí predávajúci v potvrdení zrozumiteľným spôsobom obsah, rozsah, podmienky a dobu trvania svojej zodpovednosti a spôsob, akým možno uplatniť práva z nej plynúce. V potvrdení predávajúci zároveň uvedie, že ďalšie práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu, nie sú dotknuté. Nesplnenie týchto povinností nie je na ujmu platnosti potvrdenia. Ak tomu nebráni povaha veci, je možné toto potvrdenie nahradiť dokladom o zakúpení veci obsahujúcim uvedené údaje.
Výnimky z práv z chybného plnenia
Kupujúci nie je oprávnený uplatniť právo z vady tovaru:
a) pri veci predávanej za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,
c) pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo
d) ak to vyplýva z povahy veci.
Záručnú dobu možno skrátiť na polovicu zákonnej doby pri kúpe už použitého spotrebného tovaru.
Nároky z chybného plnenia
Ak vec nemá vlastnosti uvedené vo vyššie uvedenom oddiele III. tohto reklamačného poriadku, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Pokiaľ sa však vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci-spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady.
Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti. /p>
Právo z chybného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak vadu sám spôsobil.
Ak má vec vadu, z ktorej je predávajúci zaviazaný, a ak ide o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
V. Vybavenie reklamácie
Odo dňa uplatnenia reklamácie má predajca maximálne 30 kalendárnych dní na vybavenie, mal by sa však snažiť reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu. Rozhodnúť o nej predajca podľa zákona musí ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Len ak si reklamácia vyžiada odborné posúdenie alebo odstraňovanie vady, môže predajca vybaviť reklamáciu najneskôr v lehote 30 dní.
Lehota začína plynúť odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie. Ak končí lehota cez víkend alebo vo sviatok, predlžuje sa na najbližší pracovný deň. Zákonom stanovená dĺžka nebráni dohode so spotrebiteľom na dlhšej lehote na vybavenie reklamácie. V prípade márneho uplynutia tejto lehoty má spotrebiteľ aj právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia je požadovaný; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu na jeho žiadosť písomné potvrdenie o povinnostiach z vadného plnenia v rozsahu stanovenom zákonom. Pokiaľ je poskytovaná dlhšia ako zákonná záruka, teda záruka za akosť, predávajúci v ňom určí podmienky a rozsah záruky za akosť.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok internetového obchodu https://eshop.woodcote.sk.
>Podnikateľ je držiteľ certifikátu GOS a je zaviazaný Kódexom GOS Združenia obrany spotrebiteľov – Asociácie, ktorý je dostupný na nižšie uvedených webových stránkach. Platnosť certifikátu GOS je možné overiť na webových stránkach SOS - Asociácie (www.asociace-sos.cz/gos).
Spojte sa s nami